90’lı yıllar başta olmak üzere hepimizin gönlünü fethetmiş, oyunlara konu olmuş, birbirinden güzel ve hızlı 10 ikonik Japon otomobilini bir araya getiriyoruz.

Honda NSX – Bugün bile en az yeni nesli kadar ilgi çeken ortadan motorlu NSX, pist şartlarında süperspor birçok otomobili zorlayacak kadar iyi yol tutuyordu. V6 silindirli 3.0 lt’lik bir motor yerini daha sonra 3.2 lt’ye bıraktı. 270 ve 290 HP’lik güçlere sahip olan bu ünite, 8000 d/d’nin üzerine çıkabilecek kadar güçlüydü

Toyota Supra – Meşhur JZ olarak anılan (JZA80) model, 1993 ile 2002 yılları arasında üretildi. Hem turbo hem de atmosferik olarak görev yapan altı silindirli 3.0 lt’lik ünite twin-turbo versiyonuyla 280 HP’lik güç üretiyordu. O yıllardaki rakipleri RX-7 ve alüminyum gövde NSX’den daha ağır olması onun için dezavantajdı

Nissan Skyline GT-R R32 – Nissan R32 GT-R motorsporlarındaki başarısını ve tecrübesini bu otomobil ile yola ezici bir şekilde yansıtıyordu. Nissan’ın uzun yıllar hafızalardan silinmeyecek olan RB26DETT motoru ilk kez bu otomobilde yer aldı. Sıralı altı silindirli olan ünite twin-turbo beslemeliydi, 280 HP güç üretiyordu ve 1430 kg’lık ağırlığıyla muazzam bir güçtü

Mazda RX-7 – FD kasa koduyla üretilen efsane seri, 1992-2002 yılları arasında birbirinden farklı birçok versiyonla 68 bin 589 adet üretildi. Mazda, ilk kez bu otomobilde 1.3 lt üzerine twin-turbo kullandı. 255 ila 280 HP arasında değişen güçlere sahipti. Karmaşık mühendisliğine rağmen Amerika ve Avrupa’da çok beğenilen bir otomobil oldu

Nissan Skyline GT-R R34 – Marka içindeki bir diğer devrim de Skyline GT-R R34 ile yaşandı. R33’e oranla gövde olarak 75 mm, aks aralığı olarak da 55 mm daha kısaydı. Mükemmel RB26DETT ünite değişmemiş, aksine sürekli olarak güncelleniyor ve gelişiyordu. Öncelikli geliştirme motorun hafifletilmesinde sağlandı. Güç yine 280 HP’ydi ama tork bu sefer 397 Nm’ye ulaştı

Mitsubishi EVO VI – Mitsubishi’nin dayanıklılığıyla ünlenmiş EVO serisinin en özel versiyonlarından biri olan EVO VI, 1999 ile 2001 yılları arasında üretildi. 2.0 lt’lik turbo ünite diğer tüm Japonlar gibi 280 HP’ydi. Tommi Makinen Edition’da; kısa oranlı şanzıman, 17 inç Enkei jantlar, Recaro koltuklar ve Tommi Makinen logoları yer alıyordu

Subaru Impreza – Motorsporlarındaki başarısını yol otomobillerine aktaran bir başka marka da Subaru’ydu. Efsana pilot Colin McRae ile gelen başarı Impreza’nın ününü bir hayli artırmıştı. 1995 ile 2000 yılları arasında üretilen GC8; WRX, STi, 22B, P1 gibi birbirinden özel versiyonlarla karşımıza çıkmıştı. 2.0 lt’lik turbo ünite 211 ila 280 HP arasında değişen güçlere sahipti

Mitsubishi 3000 GT – Mitsubishi 3000 GT VR-4 adıyla gönüllerde taht kuran model, dört tekerlekten çekişliydi ve gücünü yere 2.0 lt’lik V6 twin-turbo bir motorla aktarıyordu. Gücü 300 HP’lere ulaşan otomobilde altı ileri Getrag şanzıman kullanılıyordu. 90’ların Japon pazarında en güçlü seri üretim otomobili olarak bilinyordu

Nissan 200 SX – Silvia olarak da bilinen beşinci jenerasyon S14 kasa kodlu 200 SX’in arkadan itişli yapısıyla eğlenceli bir sürüşü vardı. 94-98 yılları arasında üretilen makyajlı versiyon keskin bakışlarıyla dikkat çekiyordu. Nissan’ın SR20DET motorunun görev yaptığı S14’de daha büyük bir turbo kullanılmıştı

Honda Integra Type R – 1995 yılında Japonya’da tanıtılan DC2 Integra Type R, 1177 kg’lik yapısıyla oldukça hafifti. B18C kodlu ünitenin kullanıldığı Type R, 200 HP güç ve beş ileri kısa oranlı bir şanzımanla üretildi. Gücünü yere verirken 8700 d/d gibi bir değere çıkabiliyordu. Integra Type R en özel Honda modellerinden biri olmuştu
Son yorumlar