Pazardaki SUV patlaması hız kesmeden devam ediyor. Küçük sınıftan üst sınıfa kadar tüm segmentlerde SUV model pazar payı kazanmaya devam ediyor. 2018 yılında otomobil tutkunlarını 150 kadar yenilik bekliyor. Söz konusu yeniliklerin en önemli olanlarını sizler için bir araya getirdik…

Audi A1 Sportback – Audi, küçük sınıftaki temsilcisi A1’e daha da büyüyen singleframe ön ızgara ve geniş hava girişleriyle daha da dinamik bir dış görünüm kazandıracak. Audi A1 bundan sonraki süreçte teknik yapısını yeni Polo ile paylaşacak. Böylece küçük Audi 4.04 metre uzunluğa ulaşıyor. Bu ise gerek yolcular, gerekse de bagaj için daha fazla yaşama alanı anlamına geliyor. Virtual Cockpit ve 6.5 inçlik ekran Sportback’te standart olarak sunulacak.

Audi A6 Avant – Yeni Audi A6’nın yanı sıra eylül ayından itibaren Avant da satışa sunulacak. Audi Tasarım Başkanı Marc Lichte’nin modeli 4.95 metrelik uzunluğunu aynen korumaya devam edecek, ancak eni 13 mm artacak. Böylece hacim canavarı station wagon çok daha heybetli ve olgun bir görünüm sunacak. Hatları güçlendirilen omuz çizgisi ve daha da eğimli tasarlanan C sütunlarının da katkısıyla yeni Audi A6 Avant öncüsüne oranla daha alçak bir siluet ortaya koyacak. Bagaj biraz daha büyürken bundan böyle 580 litre ile 1695 litre arasında bir hacim kullanıma sunacak. Yeni Audi A6 Avant sedan kardeşi gibi 48 Volt besleme ve orta konsolu dolduran iki adet bağımsız dokunmatik ekrana sahip dijital kokpit ile donatılacak. Her zaman olduğu gibi zengin bir motor çeşitliliği sunulacak. Benzinli cephesinde hayat 150 HP ile başlarken 252 HP’ye kadar uzanacak. Daha sonra S6 ve 600 HP’ye kadar güç üretimi ile RS6 devreye girecek. Dört ile altı silindirli çözümlerden oluşan dizellerde ise 150 ile 354 HP arasında güç alternatifleri sunulacak. İlerleyen dönemlerde ayrıca bir de yarı hibrit versiyon devreye alınacak.

Bentley Continental Cabrio – Lüks 2+2 kişilik cabrio, üçüncü nesilde de yine bir tente tavanla yollara çıkacak. Audi A8 ve Porsche Panamera ile birlikte MSB platformunu paylaşan araçta havalı süspansiyon, salınım dengeleyici ve 48 Volt besleme gibi teknolojiler devreye girecek. Satış başlangıcı ile birlikte Bentayga’da da kullanılan V8 biturbo ve W12 biturbo motorlar satışa sunulacak. İlerleyen dönemde ayrıca 462 HP gücünde bir V6 biturbo hibrit devreye alınacak.

BMW 3 Serisi – Markanın 5 ve 7 Serisi’nde de kullanılan yeni CLAR platformu sayesinde uzunluğu 6.0 cm kadar artan yeni 3 Serisi, güncel nesil ile karşılaştırıldığında 40 kg kadar daha hafif olacak. Tüm turbo benzinli motorlar bir partikül filtresi ile donatılırken dört silindirli turbo dizel motorlar SCR-Kat ve çift turbo besleme ile yollara çıkacak.

BMW 8 Serisi – 4.83 metre uzunluğa sahip lüks coupe sadece BMW’nin 2018 yılında Le Mans’a katılacağı GTE yarış otomobili için baz oluşturmakla kalmayacak aynı zamanda 6 Serisi’nin de yerini alacak. 8 Serisi, 2018 Kasım ayında 4.4 litre hacimli V8 biturbo motorlu Coupe ile satışa sunulacak. Hemen arkasından 2019 yılında Cabrio devreye alınacak ve 2020 yılında ise Gran Coupe ve kuvvetle muhtemel hibrit motorlu M8 satışa sunulacak.

BMW X4 – BMW, sadece dört yıllık üretim süresinin ardından X3 modelinin coupe türevini yeniliyor. Önceki nesil ile kıyaslandığında yeni X4 çok daha dinamik ve de aerodinamik bir görünümle dikkat çekecek. Tıpkı mart ayında satışa sunulacak olan yeni X2 ve yeni X6 gibi X4 de görsel olarak türetildikleri SUV modelleri X1, X3 ve X5’ten ciddi oranda ayrışacak. X4 motor seçenekleri noktasında CLAR adındaki platformu kullanan X3’ün raflarından yararlanacak. Ürün gamının tepe noktasını şimdilik 360 HP güç ve 500 Nm tork üreten M40i oluşturacak. Bunun dışında satış başlangıcı ile birlikte üre enjeksiyonu ve SCR-Kat ile donatılan sıralı dört ve altı silindirli dizel motorlar devreye girecek. Tüm X4 versiyonlarında yeni sekiz ileri otomatik şanzıman devreye girecek. Üç silindirli motorlar sunulmayacak ancak bunun yerine bir plug-in hybrid olacak. 2019 yılında ise 400 HP civarında güç üretimiyle gerçek M versiyonu devreye alınacak. Güncel nesil ile kıyaslandığında yeni X4 daha ferah ve geniş bir yaşam alanı sunacak. Konsol tasarımı olarak ise güncel BMW modellerinin felsefesi kullanılmaya devam edecek.

BMW X5 – Dış görünüm olarak 2013 yılından bu yana üretilen F15 kasa kodlu X5’ten çok da farklı değil. Kasım 2018 itibarıyla satışa sunulması planlanan yeni BMW X5 yeni CLAR platform sayesinde daha rijit bir gövde sunuyor. 600 HP’ye kadar güce sahip dizel ve benzinli motor alternatifleri dışında bir hibrit versiyonu olacak.

Citroen C4 Cactus – C4 Cactus yenilenen haliyle bir crossover olarak görülmek istemiyor. C4 Cactus bundan sonraki süreçte standart C4’ün takipçisi olarak konumlandırılacak. Daha fazla konfor sunma iddiasında olan yeni Cactus modern bilgi ve eğlence sisteminin yan ısıra 12 adede varan kapsamlı sürüş destek sistemiyle daha fazla güvenlik sunma iddiasında.

Opel Corsa – Crossland X, Grandland X ve Combo’nun ardından Fransız PSA Grubu ile ortaklığın dördüncü meyvesi olarak Corsa devreye girecek. Opel’in küçük sınıf üyesinin beşinci nesli aslında Corsa D’nin geliştirilmiş bir versiyonuydu. 2018 yılında ise yeni PSA platformu ile tamamen yeni bir Corsa gelecek. Motor kaputunun altında ise Peugeot ve Citroen modellerinde de kullanım bulan üç silindirli turbo benzinli ve dört silindirli dizel motorlar görev yapacak. Yeni Corsa Saragossa (İspanya) tesislerinde üretilecek.

Dacia Duster – Dacia Duster yıla yenilenmiş olarak girecek. Yenilenmiş olsa da genel karakteristik özelliklerini korumaya devam edecek. Bir de kardeş geliyor Duster’a. Aileye yedi koltuklu Grand Duster katılıyor. Ancak Grand Duster için 2019 yılını beklemek gerekecek.

DS 7 Crossback – Fransızların premium markasının ilk SUV modeli; Audi Q5, BMW X3 ve Volvo XC60 gibi modellerle aynı ligde yer alacak. PSA Grubu içerisinde Peugeot 5008 ile rekabet edecek olan model, tıpkı 5008 gibi EMP2 platformu üzerine yükselecek. Her iki aracın da boyut ve motor seçenekleri aynı. Ürün gamının tepe noktasını 60 km kadar elektrikli menzile sahip olan ve 300 HP güç üreten bir benzinli hibrit oluşturacak.

Ferrari Portofino – Her ne kadar bundan böyle Portofino olarak anılacak olsa da Ferrari dünyasına giriş niteliğindeki model California modelinin konseptine ve felsefesine sadık kalmaya devam edecek. Ön aksın gerisinde konumlandırılan motor, arkadan itiş, katlanan hardtop tavan ve dört kişilik yaşama alanı… Daha önce de kullanılan 3.9 litre hacimli V8 biturbo motor 40 HP artışla 600 HP güç kullanıma sunuyor. Tork ise 720 Nm’ye çıkarken maksimum hız 320 km/s olacak.

Ford Fiesta ST – Fiesta’nın en hızlı versiyonu ST her zaman sürüş keyfiyle saygı uyandırmayı başardı. Kaputunun altında gizlenen motor ise her zaman ikinci planda kaldı. Bu sefer işler değişiyor. Üçüncü nesil ST ile birlikte silindir kapatma özelliğine sahip üç silindirli bir motor devreye girecek. Böylece 114 g/km CO2 salımı elde edilebilecek. 200 HP güç ve 290 Nm tork sayesinde yeni Fiesta ST, 0-100 km/s hızlanmasını 6.7 saniyede tamamlayacak. Görünüşe göre sürüş keyfi hâlâ standart.

Ford Focus – Dördüncü nesil Focus sadece 50 kg kadar daha hafif olmakla kalmayacak, aynı zamanda 10 cm kadar uzunluğu artan station wagon versiyonuyla daha fazla yaşama alanı sunacak. Üç silindirli benzinli motor yeni nesille birlikte sekiz ileri otomatik şanzımanla kombine edilebilecek.

Honda CR-V – Honda, CR-V’de 2.0 litre hacimli benzinli motoru bir elektromotor ve bağımsız bir jeneratör ile donatacak. Hibrit sistem düşük hızlarda otomatik olarak elektromotorla yol alacak. Sistem benzinli motoru ve/veya jeneratörü sürüş ve şarj durumuna göre otomatik olarak devreye sokacak veya devreden çıkartacak. Jeneratör gereksinime bağlı olarak elektromotoru besleyecek veya bataryayı şarj edecek.

Infiniti QX50 – Nissan’ın premium markası Infiniti 2018 yılında orta boy SUV modeli QX50’yi kapsamlı bir şekilde elden geçiriyor. Yeni 2.0 litre hacimli dört silindirli turbo benzinli motor değişken sıkıştırma oranı ve akıllı dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılırken yarı otonom sürüş destek sistemleri de devreye girecek

Jaguar I-Pace – Tesla Model-X’e rakip olarak pazara girecek olan Jaguar I-Pace’te ön ve arka aksta birer adet olmak üzere her biri 147 kW gücünde iki adet elektromotor görev yapacak. Motorlar 90 kWh kapasiteli lityum-iyon bataryalarla beslenecek. 0’dan 100 km/s hıza sadece 4.0 saniyede ulaşacak olan model 500 km elektrikli menzil vaat ediyor.

Jeep Wrangler – Amerika’nın arazi aracı efsanesi hibritlenecek. Markanın ilk hibrit modelinde 300 HP güç üreten 2.0 litre hacimli dört silindirli benzinli bir motor kullanıma sunulacak. Yeni nesille birlikte daha hafif bir merdiven tipi şasi devreye girecek. Daha da önce de olduğu gibi iki farklı aks aralığının yanı sıra iki veya dört kapılı gövde seçenekleri de olacak.

Lamborghini Urus – Lamborghini’nin lüks SUV pazarına cevabı niteliğindeki Urus 2018 yılının yaz aylarından itibaren satışa sunulacak. 4.0 litre hacimli V8 biturbo motor 650 HP güç üretecek ve 250 km/s’nin üzerinde bir hıza ulaşabilecek. 2019 yılında ayrıca bir de SUV versiyonu planlanıyor.

Lexus LS 500 – Toyota’nın premium markası Lexus, LS 500 ile Alman markaların adeta tekelinde bulunan bu sınıfta, Audi A8, BMW 7 Serisi ve Mercedes S-Serisi’ne meydan okuyacak. Daha önce kullanılan V8 motor yerini 415 HP gücünde V6 biturbo motora bırakırken hibrit versiyon 480 HP güç kullanıma sunacak. LS 500 arkadan itiş veya dört tekerlekten çekişle birlikte havalı süspansiyon ile üretilecek.

Mercedes A-Serisi – Yeni A-Serisi ile birlikte bugüne kadar sunulan A ailesi ürün gamı da genişleyecek. Güncel nesildeki beş gövde seçeneği W 177 kasa kodu ile birlikte sekize çıkacak. Mayıs ayında beş kapılı hatchback, ardından kasım ayında sedan ve 2019 yılı başında ise B-Serisi devreye alınacak. Platform olarak kullanılan MFA2 daha hafif yapıya karşın daha fazla gövde rijitliği sunacak. Aks aralığının 2.0 cm artması arka koltuk yaşama alanının genişlemesini sağlayacak. Bagaj da 30 litre artarak 370 litreye ulaşacak. Kokpitteki gösterge paneli dijitalleşirken, bilgi ve eğlence sistemine ait ekran orta konsolun üst kısmında havada süzülüyormuş gibi duruyor. Yazılımların ise havadan sürekli olarak güncellenmesi söz konusu. Baz versiyonlarda Renault raflarından alınan dört silindirli motorlar kullanılmaya yine devam edecek. Bunun dışında OM 654 kodlu yeni dizel motorlar devreye giriyor. 150 ve 190 HP gücünde dizeller dışında 2.0 litre hacimli 184 ve 211 HP’lik benzinliler söz konusu. A 250 ve 400 HP güç üreten AMG A 45’in arasında ise 280 HP’lik sportif bir versiyon daha yer alacak.

Mercedes C-Serisi – Markanın orta sınıf modelinde hayata geçirilen makyaj görsel olarak pek anlaşılmıyor. Ancak teknik açıdan ciddi bir revizyon söz konusu.
E-Serisi’nden transfer edilen elektronik mimari sayesinde ikinci seviye otonom sürüş mümkün olabilecek. Ayrıca orta sınıf premium model, S-Serisi raflarından Touchbpad de dahil olmak üzere dijital kokpit ve bilgi- eğlence sistemini de devralacak.

Mercedes CLS – Gövde hatları yumuşatılırken ön ızgara daha da genişlemiş durumda. Yeni CLS görsel olarak zarif bir gelişim gösteriyor. Yeni sıralı altı silindirli motorlar 286 HP ile 367 HP arasında güç alternatifleri sunarken V8 sadece AMG GT4 versiyonunda sunulacak. Bir Shooting Brake versiyonu artık üretilmeyecek.

Mercedes G-Serisi – 40 yıldır üretim programında yer alan ve bugüne kadar modernize edilerek yaşamını sürdüren G-Serisi ilk kez gerçek anlamda yenileniyor. Yeni platformun da katkısıyla G-Serisi 400 kg kadar hafif olacak. Yeni motorlar yakıt verimliliğini artıracak.

Mercedes-AMG GT4 – Mercedes-AMG’nin yeni sedan modelinin mart ayınca Cenevre Otomobil Fuarında lanse edilmesi bekleniyor. Her ne kadar görsel olarak spor otomobil GT’ye benzese de bu dört kapılı coupe, teknik platformunu AMG E 63’ten alıyor ve bundan sonraki süreçte CLS’nin AMG türevinin yerini alacak. Eylül ayında satış başlangıcı ile birlikte dokuz ileri otomatik şanzıman ve 4Matic Plus dört tekerlekten çekiş sistemli, 585 HP gücünde 4.0 litre hacimli V8 biturbo sunulacak. 2019 yılı ortalarında ayrıca bir de farklı batarya kapasitelerine sahip 816 HP gücünde ve 50 km elektrikli menzil sunan bir plug-in hybrid de sunulacak.

MINI Hatch – Geleneklerini korumaya devam eden MINI’de makyajla birlikte pek bir değişiklik yaşanmayacak. Ön tarafta yeniden şekillendirilen farlar devreye girerken, arkada ise John Cooper Works GP Concept’ten transfer edilen stop lambaları kullanılacak. Üç ve dört silindirli motorların turboları ve soğutma sistemleri elden geçirilirken güç artacak ve emisyonlar düşecek.

Nissan Leaf – En çok satan elektrikli otomobil Leaf’in ikinci nesli 110 kW gücündeki elektromotoruyla 500 km’ye kadar elektrikli menzil sunacak. e-Pedal sayesinde çok daha rahat bir kullanım vaat eden Leaf otoyol kullanımını ve park ve manevraları destekleyen yarı otonom sürüş destek sistemleriyle donatılacak.

Opel Combo Life – Opel’in PSA ile birleşmesinin yansıması olarak yeni nesil Opel Combo teknik yapısını ağustos ayında yenilenecek olan Citroen Berlingo ve Peugeot Partner ile paylaşacak. Hafif ticari kuzenler daha fazla güvenlik, daha tutumlu motorlar ve elektrikli sistemlere odaklanarak başarı arayacak.

Porsche 911 – Yeni 911 (992) biraz daha büyüyecek. Uzunluğu 2.0 cm kadar artan aracın ön ve arka iz genişliği ise birkaç mm artacak. Ama en azından ağırlığı fazlalaşmayacak. Buna karşılık güç yükselecek. Altı silindirli boxer motor giriş seviyesinde 400 HP ve S versiyonunda ise 450 HP üretecek. RS modelleri de atmosferikten turbo beslemeye geçecek. Henüz kesinlik kazanmasa da devreye alınması düşünülen plug-in hybrid, 30 ila 50 km arasında elektrikli menzil sunacak.

Rolls Royce Cullinan – Sonunda Rolls-Royce da SUV pazarına giriyor. Cullinan adında lüks ve heybetli SUV, V12 motorla ilkbaharda tanıtılacak ve sonbaharda satışına başlanacak. Rolls-Royce geleneği olarak ileri seviyede malzeme ve işçilik kalitesiyle lüks aynen korunacak. Ayrıca yine markaya has kişiselleştirme alternatifleri de sunulacak.

Volkswagen T-Cross – Tıpkı yeni VW Polo gibi T-Cross da markanın MQB A0 platformu üzerine yükselecek ve Seat Arona gibi VW Grubunun diğer SUV modelleriyle aynı teknik mimariyi paylaşacak. Polo ile kıyaslandığında T-Cross özgün bir duruş ortaya koyacak. Geniş ön ızgara, hatları yuvarlatılmış LED gündüz farları ve plastik kaplamalar ona, haylaz, özgün ve dinamik bir görünüm kazandıracak. Güvenlik donanımları noktasında da T-Cross, platformunu aldığı Polo’nun raflarından yararlanacak: Acil durum fren asistanı, çevre denetim sistemi ve yaya algılama sistemi gibi donanımlar standart olarak sunulacak. Çağa uygun olarak akıllı cihaz entegrasyonu da sunulurken giriş seviyesinde 90 ve 115 HP güç seçenekleriyle 1.0 litre hacimli turbo benzinli devreye girecek.

Volvo V60 – İsveçli üretici S60 sedandan önce ancak orta boy SUV XC60 modelinin ardından 60 sersinin station wagon üyesi V60’ı yaz aylarında pazara sunacak. XC90, S90 ve V90 gibi 60 serisinin her üç modeli de yeni ölçeklendirilebilir SPA platformu üzerine inşa edilecek. Diğer modellerde olduğu gibi V60’ta da dört silindirli motorlar ve hibrit modülleri ortak kullanılacak. Baz motor seçeneği olarak XC40’ta kullanılan üç silindirli benzinli motor devreye girecek.

Volvo XC40 – Volvo, yeni XC40 ile CMA platformunu kullanan ilk otomobilini pazara sunmaya hazırlanıyor. Motor kaputunun altında bilindik 2.0 litre hacimli dört silindirli motor dışında tamamen yeni üç silindirli 1.5 litre bir motor görev yapacak. Aynı motorun bir de hibrit versiyonu olacak. Üretimi ise Belçika’nın Gent kentindeki tesislerde gerçekleştirilecek.

Volkswagen Touareg – Volkswagen’in büyük hacimli SUV modelinde; Audi Q7, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus ve Porsche Cayenne ile birlikte MLB platformu kullanılacak. Yaklaşık 5.0 metre uzunluğundaki heybetli SUV, beş veya yedi kişilik olarak sipariş edilebilecek. İki ton boş ağırlığa sahip araç 270 ile 340 HP arasında güç alternatiflerine sahip motorlarla donatılacak ve yarı otonom sürüşe imkân tanıyacak.

Volkswagen Up GTI – VW sonunda ailenin en küçük üyesi için bir GTI versiyonu hazırladı. 115 HP güç üreten motoru ve bir tonun altındaki ağırlığıyla Up GTI, 1976 yılında yollara çıkan Golf I GTI’a bugüne kadar hiçbir VW modelinin olmadığı kadar yakın duruyor. Konsept olarak 40 yıl öncesine dayansa da motor kaputunun altına gizlenen 1.0 litre hacimli turbo benzinli motor çok yeni. 200 Nm tork üreten motor Up GTI’ı 0’dan 100 km/s hıza 8.8 saniyede ulaştıracak ve 197 km/s maksimum hıza imkân tanıyacak. Modern motorun çevreye vereceği zararı en aza indirmek üzere partikül filtresi ve stop/start sistemi devreye girecek.
Son yorumlar