Tofaş’ın 1 milyar USD yatırımla hayata geçirdiği Egea projesi, seçenekleri çoğaltılarak yoluna başarılı bir şekilde devam ediyor. Bursa’dan yollara çıkan projenin ilk meyvesi Egea Sedan, 1.6 litrelik dizel motor ve çift kavramalı DCT otomatik şanzıman kozunu oynayarak rakiplerine karşı elini güçlendirmişe benziyor.
Tofaş-Fiat işbirliğiyle hayata geçirilen Egea projesi sürecinde titiz bir tüketici anketi ve pazar araştırması yapıldığını Fiat İş Birim Direktörü Altan Aytaç’dan öğrenmiştik. Markanın Türk tüketicilerinin taleplerini, ihtiyaçlarını iyi bir şekilde okuması, Fiat Egea Sedan’ın başarısında büyük paya sahip. Türkiye’de talebin yoğun olduğu dizel-otomatik kombinasyonunu Egea Sedan’da sunmaya başlayan Fiat, daha çok kullanıcıya hitap etme arzusunda.
Kompakt sedan sınıfı kalabalık ve işlerin karışık olduğu bir sınıf. Fiat Egea Sedan’ın sınıfındaki en yakın rakiplerini ise Renault Megane Sedan, Opel Astra Sedan, Hyundai Elantra ve Ford Focus Sedan olarak sıralayabiliriz. Rakiplerin başlangıç fiyatlarına baktığımızda Megane Sedan 63 bin 600 TL, Astra Sedan 55 bin 900 TL, Hyundai Elantra 63 bin 400 TL ve Ford Focus 66 bin 975 TL olarak karşımıza çıkıyor. Fiat Egea Sedan’ın başlangıç fiyatı ise 54 bin 900 TL
İlginizi çekebilir
Fiat Egea Sedan’ın dizel-otomatik modeli sadece Urban ve Lounge donanım seçenekleriyle tercih edilebiliyor. Baz donanım Easy ve bir üst donanım Comfort, markanın bu kombinasyona sahip ilk ürünü olan Egea dizel-otomatikte sunulmuyor.
Egea’nın tasarımına gözlerimiz aşina olmuş durumda. Trafikte sıklıkla karşılaştığımız Egea Sedan, dikkatleri ilk olarak özgün far tasarımıyla çekiyor. Selefi Linea’nın aksine yumuşak hatlara sahip model, şık ızgarasıyla modern bir görünüm sergilemekte de oldukça başarılı. Çamurluklardan başlayıp modelin arka kısmına doğru uzanan hatlar dinamik ruhu iyi bir şekilde yansıtıyor. İç kısımda geniş bir yaşam alanı sunan modelin geniş baş ve diz mesafesi sayesinde yolculuklar ferah bir şekilde geçiyor. Model bagaj hacmi konusunda rakiplerinden bir adım öne çıkıyor. Fiat Egea Sedan’ın bagaj hacmi tam 520 litre hacminde.
Egea Sedan, derli toplu bir iç mekâna sahip. Ergonomik iç tasarımı sürücüye erişim kolaylığı sağlamakta başarılı. Malzeme kalitesi bakımından dersine biraz daha çalışması gereken model, fonksiyonellik bakımından sınıfını iyi bir notla geçiyor. Egea Sedan, bluetooth, navigasyon gibi çağın teknolojik gereksinimlerini, Urban donanımdan itibaren sunduğu 5.0 inç boyutundaki Uconnect multimedya sistemiyle karşılıyor. Sistemin kullanımı oldukça basit ve pratik.
Egea Sedan’ın eli motor seçenekleri konusunda kuvvetli. Benzinli motorlar 1.4 lt 95 HP, 1.6 lt 110 HP olarak sıralanıyor. Benzinli-otomatik seçeneği sadece ise 1.6 litrelik motorda sunuluyor. Dizel motorlar ise 1.3 Multijet 95 HP ve 1.6 Multijet 120 HP’lik seçenekler. Altı ileri DCT çift kavramalı otomatik şanzıman 1.6 Multijet motorla kombine edilmiş. 320 Nm torka sahip olan motorun ortalama yakıt tüketim verisi ise 3.9 litre.
Fiat Egea Sedan’ın 1.6 litrelik dizel motoru, altı ileri DCT şanzımanla güzel bir uyum içinde çalışıyor. Model bu kombinasyonla konfor konusunda çok daha da iyi bir yapıya bürünmüş. Vites geçişlerini hissettirmeyen DCT şanzıman yolculuk konforunu iyi bir seviyeye taşıdığı görülüyor. Bu konforu destekleyici, sessiz çalışmaya özen gösteren süspansiyon sisteminin etkisini de unutmamak gerek. Fakat Egea’nın sesi yalıtımı konusunda dersine biraz daha çalışması gerekiyor.
Yazı : Ersin Çelik
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar