Sağa bak radar, arkana bak polis tehdidi, tabelada “bu yol uçakla radar kontrolü altındadır” yazısı, hız limitlerinin sonu Amerikan filmleri kovalamaca sahnesi tedirginliği, yol çalışmasının altında “bu alanda yaralanmalı kazaya karışırsanız kodesi boylarsınız” tabelası… “Eee yeter ama sadece otomobil kullanmak istiyorum ve radar cihazı takmıyorum.” Amerika’da bunu kendime bolca söyledim. Ne yani bir 911 Turbo’nuz da olsa, bizim gibi Mustang’le de dolaşsanız veya 500 dolarlık bir ikinci el külüstürle de gezseniz olaydan aldığınız tad benzer. Amerika’da geçirdiğim bir haftanın ardından otonom sürüşün yani biz otomobilseverlere göre sıkıcı sürüşün merkezinin bu koca müsrif kıta olmasından doğal ne olabilir ki? Elleri bırak koca kıtayı gez. Neyse beni Almanya’nın hız limitsiz yollarına atın ya da en azından Çeşme yollarına.
Volvo kimlik değiştiriyor
İlginizi çekebilir
Detroit Otomobil Fuarı’na doğru yola çıkarken uçakta karşılaştığımız Volvo Car Türkiye’nin çiçeği burnunda, ama bir o kadar da arzulu Genel Müdürü Frank Versaevel’le 10 saatlik uçuşumuz sırasında biraz sohbet etme imkânı buldum. 1.6 dizelin ürün yelpazelerinden kalkmasının satışları azaltacağını söyleyen Versaevel, bunun seri olarak piyasaya çıkartacakları modellerle telafi edileceğini hatta markanın Türkiye’de çok daha iyi bir yere konumlanacağını söyledi. Detroit’te tanıtılan S90’dan çok umutlu olduklarını, XC90’ın rüştünü ispat ettiğini ve 2016’da 500 adede yakın satacaklarını dile getirdi. Volvo Türkiye’ye iyi şeyler katabilmek ve başarıyı yükseltmek için İsveç’teki genel merkezin kapısını aşındırdığını ve istediklerini alana kadar İsveç’in yollarını katedeceğini açık yüreklilikle söyleyen Versaevel, 2016 yılında Türkiye’de yakaladıkları rekor satışın elini güçlendirdiğinin altını çizdi.
Benden not
Frank’le Detroit’te karşılaştıktan sonra dergiye gelen test araçlarından biri olan XC90’ı İstanbul’da bir kez daha kullandım. Volvo’nun bence en zayıf olduğu nokta olan direksiyon hissinde XC90 şu ana kadar kullandığım en iyi Volvo. S90 ve diğer yeni modellerle birlikte markanın daha çok sürüş keyfine odaklanacağının da ispatı. S90’ı kullanmak için sabırsızlanıyorum.
Son yorumlar