Sürüş keyfi deyince akla ilk olarak arkadan itişli modeller gelir. Biz de sizler için, en zevkli arkadan itişli otomobilleri bir araya getirdik.

BMW M4 – BMW M Serisi’nin en zevkli otomobillerinden biri olan M4, 3.0 lt’lik altı silindirli turbo motoruyla tam 431 HP gücünde ve 0’dan 100 km/s’ye sadece 4.1 saniyede ulaşıyor. İlk kez bir M otomobilinde elektrikli direksiyon kullanılıyor olmasına karşın saf sürüş hissiyle adından her zaman söz ettiren bir model oldu.

Alfa Romeo 4C – Alfa Romeo 33 Stradale modeline atıfta bulunularak üretilen 4C Spider’ın şasisi, yalnızca 65 kilogram ve tek parça bir karbon fiber gövdeye sahip. Ortadan motor konfigürasyonu ile sofistike süspansiyon sistemine sahip 4C’de 1750 cc’lik turbo bir motor görev yapıyor. 240 HP gücündeki model sadece 940 kg.

Caterham Seven 620R – İngiliz spor otomobil üreticisi Caterham’ın bugüne kadar yaptığı en hızlı yol otomobili olan 620R, 2.0 lt’lik supercharger’lı bir motora sahip ve 310 HP gücünde. 0’dan 100 km/s’ye 2.79 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı 248 km/s olan 620R, sadece 572 kg ağırlığında.

Lotus Exige Cup 380 – Yol tutuş konusunda efsaneleşmiş diğer bir İngiliz otomobil üreticisi Lotus’un Exige Cup 380 modeli pistte harikalar yaratan arkadan itişli bir otomobil. Legal bir yol otomobili olan Exige Cup 380, 355 HP gücünde ve 0’dan 100 km/s’ye sadece 3.6 sn’de ulaşıyor. Maksimum hızı ise 282 km/s.

Mazda MX-5 RF – Mazda’nın 1989 yılından beri ürettiği tatminkar güçler sunan MX-5 modeli son jenerasyonu ile benzer eğlenceli sürüşüyle her zamanki gibi listeye girmeyi başarıyor. İlk kez RF modelinde kullanılan metal tavanla birlikte MX-5, 1.5 lt 131 HP ve 2.0 lt 160 HP’lik Skyactiv teknolojisine sahip motorlara yer veriyor.

McLaren 570 S – Süperspor üreticisi McLaren tarafından 2015 yılından bu yana üretilen 570 S modeli, 1313 kg’lık toplam ağırlığıyla ton başına 428 HP güç üretiyor. 3.8 lt’lik çift turbolu V8’in ortada konumlandırıldığı McLaren, arkadan itişli bir süpersporun maksimum sürüş keyfini yaşatan ender modellerden biri.

Mercedes-AMG C63 S – BMW M4’ün en dişli rakibi olan Mercedes-AMG C 63 S, dengeli yol tutuş özelliklerinin yanı sıra istenildiğinde metrelerce drift yapabilecek kadar güçlü, kükreyen V8’iyle öne çıkıyor. 503 HP gücündeki AMG, 0’dan 100 km/s’ye 3.8 saniyede ulaşıyor.

Nissan 370Z Nismo – Her ne kadar ülkemize gelmiş olmasa da Nissan 370Z özellikle Nismo versiyonuyla dünyada fazlaca ilgi gören bir otomobil. Bildik 370Z’ye oranla güçlendirilmiş motoruyla birlikte 350 HP’ye ulaşan Nismo’da yedi ileri otomatik şanzıman kullanılıyor.

Porsche 718 Boxster – Geçtiğimiz yıl 718 adını alan Boxster, maksimum dinamizm sunan sürüş özellikleri ve dört silindirli turbo motoruyla ilk kez bu kadar dikkat çeken kompakt bir Porsche oluyor. 2.0 lt’lik versiyonu 300 HP’yken, 2.5 lt’lik 350 ve 366 HP’lik seçenekleri de üretiliyor.

Japon otomobilleri arkadan itiş konusunda son derece başarılı ve eğlenceli otomobiller üretirler. İşte Toyota GT 86 da ağırlık merkezi dengesi ve gücü son derece makul seviyelerden ayarlanmış, son dönemin ilgi çeken arkadan itişli modellerinden biri oluyor.
Son yorumlar