Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın 13 Ekim’de üç kamuflajlı aracın fotoğraf ve videosunu paylaştıktan sonra doğal olarak, ben ve alanında uzman birçok kişi, ‘Ama bu prototipler Cadillac BLS ve Saab 9-3” yorumunu yaptı. Hürriyet gazetesinde ve internet sitesinde yazdığım haberler sonrası oluşturulan ‘yerli yıkım ekibi’ne dahil edilerek, yerli otomobili sabote etmeye çalıştığım söylendi. Hatta ‘Milli’ düşman ve gayri milli cephenin tetikçisi bile ilan edildim.
Ama haklıydık çünkü Bakan Işık, kiminle işbirliği yapıldığını açıklamamış, sanki prototipler TÜBİTAK tarafından tamamen Türkiye’de geliştirilmiş algısı oluşmuştu.
Zaten kısa bir süre sonra Bakan, Çinli NEVS’ten Saab’ın 9-3 platformunu satın aldıklarını ve prototiplerin İsveç’ten geldiğini resmi olarak açıkladı.
İlginizi çekebilir
Tabii bu açıklamanın ardından tanıtılan prototiplerin ‘milli’likten çok uzak olduğu anlaşılınca Bakan Işık, bu kez çıkıp, “Yerli otomobil bu prototiplerin üzerinde gerçekleşecek. Daha alfabenin A’sındayız. 2020’de piyasaya çıkacak araçta yerlilik oranı yüzde 85 olacak” hedefini açıkladı.
Yerli otomobile ne ben ne de çalıştığım kurum karşı değil, olamaz da. Tam tersi ülkeye katkı sağlayacaksa her zaman arkasındayız.
Türkiye’de otomotiv sanayinin gelişimi için bu tip yerli oto projelerinin artması, Türkiye’ye mevcutların dışında yeni markaların da yatırıma gelmesi için destek veriyoruz. Her yeni yatırımı sayfalarımızda büyütüyor, Türkiye’ye gelmesi için Volkswagen ve Nissan gibi markalarla ilgili haberler yapıyoruz, ortaya baskı koyuyoruz.
Böyle bir ortamda eğer Türk otomotiv ana ve yan sanayini geliştirecekse ‘yerli otomobil’ projesini de destekleriz. Sonuçta Türkiye kazanacak, ekonomi kazanacak.
Ama Bakan Işık’ın dediği gibi yerlilik oranı yükselecekse, ülkeye katma değer sağlanacaksa ve bu otomobili iyi pazarlayıp, satabileceksek…Aksi takdirde cep telefonlarında olduğu gibi tüm teknoloji yurtdışında geliştirilip, üretilip sadece Türkiye’de montajı yapılacaksa bunun karşısındayım…
Son yorumlar