Bu yıl benim de başkan yardımcısı olduğum Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) olarak bir ilke imza atarak ‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ni (TYO) seçtik. 64 üyenin oylarıyla kazanan otomobilin Skoda’nın Superb modeli olduğunu zaten biliyorsunuz. Ben size gelin biraz bu yarışmanın perde arkasında neler oldu onu anlatayım…
Biz gazeteciler olarak Türkiye’de ekonominin lokomotifi olan otomotiv sektörüne yeni bir ivme katmak, tüm paydaşlarını bir araya getirmek için böyle bir organizasyon için düğmeye bastık. Amacımız dünyadaki örneklerine yakışır, sektörün ihtiyacı olan bir yarışma düzenlemekti. İnanın bunun için başta başkanımız Ufuk Sandık olmak üzere tüm üyelerimiz büyük çaba sarf etti.
En başta yarışmasının finalistlerini belirlemek için test sürüşü ve ardından ödül töreni yapmamız gerekiyordu. Bunun için de ciddi bir bütçeye gereksinim vardı. İşin diğer tarafında olan bizler için inanın bu çok zor bir süreçti. Birçoğumuz maaşlı çalışan profesyonelleriz. Cebimizden harcayacağımız bir bütçeyle ancak basit bir test sürüşü yapabilir, ödül töreni yapmadan sadece kazananı çalıştığımız mecralardan duyurabilirdik. Ama sektörün hak ettiği bu değildi. Bu yüzden en azından test sürüşleri, video ve foto çekimleri, branding, ödül töreni, yemek gibi masraflar için sponsor bulmalıydık.
İlginizi çekebilir
Tören yapamazdık
Sağ olsun en başta Intercity’nin sahibi Vural Ak bize İstanbul Park’ın kapılarını açarak 22 aday otomobili test etmek için imkân tanıdı. Message İletişim’den Taçnur Aydın ve ekibi, en başından itibaren bütün iletişim faaliyetlerimize destek oldu. DDF ve Capital Events bize tanıtımlar, panolar, organizasyon modelleri konusunda yardımcı oldu. Tam umudumuzu kaybediyorduk ki PPG şirketi ve Brisa bize inanarak sponsor olmaya karar verdi. İşte bu sayede yarışmanın ilk turunu çok başarılı bir şekilde gerçekleştirdik ve ödül töreni için de umutlandık. Aksi halde ödül töreni yapmak gibi bir lüksümüz yoktu. İlk turdan sonra oylama sonucu birinciyi seçecek ve ödülünü o markanın merkezine giderek yönetim kurulu üyeleri olarak teslim edecektik. Ama sponsorlar ve ardından yedi finalist markanın ödül töreni için yaptığı destekle 19 Nisan’da Ataşehir Grand Sheraton’da bence ilki için oldukça başarılı bir tören gerçekleştirdik. Kazananı ben dahil kimse son ana kadar bilmediği için heyecanlı bir tören olduğunu söylemeliyim. Kazananın önceden bilinmesi halinde inanın törende kimse kalmazdı veya gelmezdi. O yüzden çok profesyonel bir hareket oldu diyebilirim. Tabii ki ödül almayı umanların alamaması sonrası üzülenler oldu ama bence gecenin en güzel karesi, Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel’i ilk kutlayan kişinin yarışmada ikinci olan Opel’in Genel Müdürü Özcan Keklik’in olmasıydı. İşte bizim görmek istediğimiz ve bu yarışmayı düzenlememizin amacı buydu. Sektöre yakışan bir samimiyet ve alçak gönüllük ortaya konmuştu. Tabi ki derneğimize üye olmayan bazı meslektaşlarımızın ciddiye almadığımız iftiraları ve sözleri oldu ama inanın tören sonrası utanmışlardır…
Ecclestone bunuyor mu?
Her sözü tartışılan Formula 1’in 85 yaşındaki milyarder patronu Bernie Ecclestone bence bunama belirtileri göstermeye başladı. ABD’de başkan adayı olarak Donald Trump’ı destekleyen, Avrupa’yı Vladimir Putin’in yönetmesi gerektiğini söyleyen Ecclestone, son olarak kadınları çok kızdıracak açıklamalar yaptı. Ecclestone’a göre kadınların yarışması asla ciddiye alınmamalıymış. Kadın sürücülerin araç kullanma konusunda fiziksel olarak erkeklerle rekabet edecek düzeyde olmadığını söyleyen Ecclestone’a haliyle tepki yağdı. Ecclestone, “Bir kadının fiziksel olarak F1 aracı kullanabileceğini düşünmüyorum” ifadelerini kullandıktan sonra biraz geri vites yapıp, yönetim konusunda ise daha aktif roller alması gerektiğini vurgulamış.
Ondan tiksindim
Ecclestone’a bence en iyi cevabı daha önce Formula 3 ve Formula Renault’ta yarışan kadın sürücü Susie Wolff vermiş. Wolff, F1 patronuna cevap olarak, “Onunla tamamen ayrı fikirdeyim. Bu açıklamayı duyduğumda tiksindim” ifadelerini kullanmış. Ecclestone’a bunama teşhisini ise daha önce yaptığı açıklamayı unuttuğu için koydum. Çünkü aynı kişi geçtiğimiz yıl Malezya’da kadın pilotlar için ayrı bir şampiyona düzenlenmesinin ilgi çekici olabileceğini vurgulamıştı. Ecclestone, “Kadın pilotlara da kendilerini göstermeleri için bir şans vermek bence iyi bir fikir. Elbette onların da bu sporda aktif olarak yer almalarını istiyoruz çünkü hem izleyicilerin dikkatini çekerler hem de çok sayıda sponsor bulabilirler. Bir yerden başlamamız gerek bu nedenle ayrı bir şampiyona düzenlenmesi fikrimi sizlerle paylaştım. Böylelikle kadın pilotlar F1’e katılabilir, dünya şampiyonası yarışlarından önce piste çıkabilirler. Ya da cumartesileri yarışırlar ve kendi takvimleri olur” yorumunu yapmıştı. Peki, ne oldu da 3-4 ayda ‘U’ dönüşü yaptı şimdi. Gerçekten merak ediyorum, kadınlar neden F1’de yer almıyor. Ecclestone’un engel olduğu açık ama bu konuda küresel bir baskı oluşturmak da bence gerekli…
Son yorumlar