İtiraf edin, lotoyu tutturduğunuzda hangi otomobilleri alacağınızı düşünerek zaman öldürdüğünüz oluyor değil mi?
Bütün otomobil tutkunları yapar bunu. Genellikle benim aklımdan geçen, kendi rüya garajımda altı tane otomobil oluyor. Aslında hayal kurarken insanın kendisini kısıtlaması anlamsız gibi görünebilir ama paranın lotodan çıkacağını varsaydığımız bir sınırı da var. Gerçekçiliğimizi kaybetmeyelim değil mi? O yüzden altı otomobil ideal olur diye düşünüyorum. Altı tane deyip geçmeyin adeta bir kararsızlık bunalımı yaşıyorum. Boşlukları doldurmaya, seçenekleri tek tek gözeden geçirmeye çalışıyorum. Saatlerimi harcıyorum bu düşüncelerle. Bazen ciddi efor sarfediyorum. Kaç tane süper spor alabilirim, lüks bir sedan istiyor muyum? gibi sorular kurcalıyor kafamı. Tam bir kabus.
Bu konuya nereden geldin diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Çoğu zaman yaptığım gibi Youtube’da ralli videoları izlerken, alttaki seçeneklerden birinde dört kez Dünya Ralli Şampiyonu olmuş Juha Kankkunen’in rüya garajının videosunu gördüm. Hemen tıkladım tabii. Gerçekten bir anda kendimi bir hayal aleminde buldum. Fin pilotun garajında inanılmaz otomobiller var. Grup B döneminin inanılmaz otomobilleri Lancia Delta S4, Peugeot 205 T16, Audi Quattro S1 E2, Ford RS200 ve Metro 6R4, Grup A döneminden Lancia Delta Integrale, Toyota Celica GT4, bütün Ford Escort serileri ve Ferrari’den 3-4 tane otomobil ki bunlardan biri de F40. Bırakın bu otomobillere sahip olmayı, sadece bir kez kullanmak için bile hayatımdan ciddi anlamda fedakârlıklar yapardım. Bu videoyu izledikten sonra Petter Solberg, Didier Auriol ve Colin McRae’nin de muhteşem garajlara sahip olduklarını gördüm. Tabii ki bu pilotların kolleksiyonundan haberdar olduktan sonra onlardan nefret ettim. Ancak kendi rüya garajım konusunda algımı farklı yönde geliştirdiklerini de söylemem lazım. Artık yol otomobillerini iki otomobille sınırladım. Geri kalan otomobilleri yarış otomobilleri arasından seçeceğim. Yol otomobillerinde günlük kullanım için seçimim Range Rover Sport. Bence muhteşem bir çok yönlülüğe sahip. İstanbul gibi bir yerde Range Rover Sport’u istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Rüya garajımın ikinci yol otomobili ise biraz daha seçkin bir otomobil: Ferrari 458 Speciale. Bazıları onun şu ana kadar üretilmiş en iyi Ferrari olduğunu düşünüyor. 458 kullandım ve bayıldım ama daha Speciale kullanmadım. O yüzden az kullanacağım süper spor otomobil seçeneğini 458 Speciale’ye ayırıyorum. Sıra geldi yarış otomobillerine. Grup B dönemine çok ilgi duyduğum ve hem tasarımına hem de sesine bayıldığım için Audi quattro S1 E2 seçtiğim ilk yarış otomobili olurdu. İkinci seçeneğim tabii ki bir Lancia. Ancak Grup B Lancia Delta S4 ve Grup A Delta Integrale arasında kararsızlık yaşıyorum. Bir adet Grup B otomobilim olduğunu düşünerek Martini renklerindeki Grup A Delta’yı alıyorum garajıma. Sıra üçüncü otomobilde. Atmosferik motorlu eski F2 otomobillere duyduğum ilgiyi taçlandıracak bir otomobile geliyor sıra. Citroen Xsara Kit Car. Şimdiye kadar üretilmiş en iyi önden çekişli ralli otomobili olan Xsara’yı da aldıktan sonra sıra son otomobile geliyor. Bu kez bir WRC almalıyım diye düşünüyorum. Seçenek çok ama karar vermek oldukça güç. Sanırım iki kapılı Impreza WRC 97 seçeceğim son yarış otomobili olurdu. İnsan hayal kurarken bile zorlanıyor, bir de paranızın olduğunu düşünsenize…
Son yorumlar