Yeni şanzıman üzerindeki çalışmalar 2012 yılında başlamıştı ve Güney Kore’li marka, daha verimli olmasının sözünü verdiği vites kutusuna dair 143’ten fazla patent aldı. Yeni şanzımanın verimliliği arttırırken gürültü, titreşim ve vites geçiş sertliği değerlerini de aşağı çekmesi bekleniyor.
Kia, arkadan itişli (RWD) araçlarda 8 ileri şanzımanlar konusunda yeterince deneyime sahip; ancak önden çekişli (FWD) araçlar için 8 ileri bir şanzıman (8AT) yapmak, çok fazla hacim kaplamadan enine yerleştirileceği düşünüldüğünde, biraz daha ustalık isteyen bir iş. Bunların ışığında yağ pompasının boyutu 6 ileri otomatik vites kutusu taşıyan modellere göre küçültüldü. Kia, yaptıkları bu yağ pompasının böyle bir şanzıman için geliştirilmiş pompa olduğunu söylüyor. Firma, yeni ünitenin hidrolik yağını daha verimli kullanarak dişli kutusunu sürekli eşit biçimde yağladığını belirtti.
Bunlara ek olarak yeni geliştirilmiş şanzımanın valf sayısı, mühendislerin çalışması sonucunda kavramanın kontrolünün birkaç kontrol valfi yerine doğrudan selenoid valfler ile yapılmasının sağlanması sayesinde 20’den 12’ye düşürülmüş. Bu sayede vites kutusunun gövdesi basitleştirilmiş. Kia, bu değişiklikler sonucunda vites geçişlerinin artık çok daha çabuk olduğunu ve 6 ileri şanzımana eklenen iki yeni vites sayesinde en düşük ve en yüksek vites oranları arasındaki farkın %34’lük bir artış gösterdiğini vurguluyor. Yapılan donanımsal değişiklikler sonucunda yakıt tüketiminde iyileşmenin yanında, yüksek viteslerde ivmelenmeler esnasında daha düşük NVH (noise, vibration, harshness – sırasıyla gürültü, titreşim ve vites geçiş sertliği) değerleri yakalanacak.
İlginizi çekebilir
8 ileri vitese ve çift kavramaya sahip bu şanzımanı bünyesinde bulunduracak ilk Kia otomobili 2017 model Cadenza olacak. 2017 Cadenza bu konuda ilk olsa da Kia, Cadenza için sadece “buz dağının görünen kısmı” diyor. Bu şanzıman, gelecekte daha fazla orta ve geniş boyuttaki önden çekişli modellerde de sunulacak.
Son yorumlar